Zorunlu eğitim

Eğitim Sistemi ve Mesleki Sorunlar

Öncelikle tüm milletimizin Kurban Bayramı’nı tebrik ediyor, Hakk’a takdim edilen kurbanların ilahi mertebeye yakınlığa vesile olmasını diliyorum. Bugün eğitim sistemimizin yol açtığı ve gittikçe sonuçları ağırlaşmaya başlayan bir soruna değineceğim.

28 Şubat sürecinde İmam-Hatip liselerinin önünü kesme çabası, zaten kötü durumda olan meslek liselerini iyice kötürümleştirmişti. İlerleyen süreçte önceki tahribatının tamiri için bir dizi düzenleme yapıldı. Bu düzenlemeler içinde en önemlisi, ilk okulun yanı sıra orta okul ve lisenin de zorunlu eğitim kapsamına dahil edildiği 4+4+4 düzenlemesidir.

Birincisi: Her şeyden önce bu sistem bir çocuğun liseyi bitirinceye kadar herhangi bir mesleki beceri kazanmasına imkan tanımıyor. Mesleki beceriler için zaten meslek liselerinin açıldığını söyleyebilirsiniz. Fakat Türkiye’de hiçbir zaman meslek liseleri hakiki anlamıyla mesleki beceri kazandıracak kıvama gelmedi.

İkincisi: Sanırım değişik dünya görüşüne sahip eğitimcilere yahut orta ve yüksek eğitimin muhtelif alanlarda hizmet eden hocalara sorsak kahir ekseriyetle Türkiye’de eğitimin zayıf karnının bilhassa lise eğitimi olduğunu söyleyeceklerdir. Orta okul eğitimi de sorunlu ama lise eğitiminin daha derin sorunları var.

Üçüncüsü: Malum olduğu üzere zorunlu eğitim modern bir vakıa ve bir çırpıda sayılamayacak kadar makul veya mazur gerekçeleri olduğu söylenebilir. Lakin bir insanın hayatının on iki yılını bu şekilde doldurmak insan haysiyetiyle ne kadar bağdaşır? Açıkçası bu, bir devletin kendi siyasi hedefleri için dahi çok uzun bir süre. Üstelik lise çağlarındaki gençlerin tamamının böylesi bir eğitim sürecine istekli ve açık olduğunu düşünmek için insan tabiatından habersiz olmak gerekir.

Kuşkusuz eğitimin sorunları, sadece bir sınav sistemi ve müfredat meselesi olarak görüldüğü sürece anlaşılamaz. Genel olarak eğitim sisteminin yapısı, hedefleri, toplumun tarihi ve temel değerleriyle ilişkisi daha derinden ele alınmalı, uygulama zafiyetleri ve genel ahlâkî sorunların eğitimdeki sonuçları hesaba katılmalıdır.

Related Posts

Demir yoluna 500 milyon destek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, gelecek ay demir yolu sektörü için 500 milyon TL’lik destek programını hayata geçireceklerini duyurdu.

Kim Milyoner Olmak İster’de ilginç anlar. O soruyu bilemedi

ATV’de ekrana gelen Kim Milyoner Olmak İster, yarışmasında ilginç anlar yaşandı. Oktay Kaynarca’nın sunumuyla atv ekranlarında hız kesmeden devam ediyor. Son bölümde yarışmaya katılan 22 yaşındaki Sıla Sinem Korkmaz, verdiği yanıt ve yaşadığı …

Babasının fikrini geliştirdi: Genç Türk mühendis hijyen algoritmasını ihraç ediyor

Northwestern Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği mezunu Batuhan Ergör kendisi gibi mühendis olan babasının sağlık ve gıda sektöründe çalışanların el hijyeni takibini yapmak amacıyla oluşturmak istediği yapay zeka destekli algoritmayı hayata geçirdi.

Rekabet Kurumu’ndan Google’a soruşturma: Gerekçesi açıklandı!

Rekabet Kurumu, Google’ın PMAX kampanyasıyla çevrimiçi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı. Soruşturma kapsamında veri birleştirme ve adil olmayan uygulamalar da incelenecek.

Ne altın ne gümüş: O değerli metal rekorlar kırıyor!

Talepteki artış ve arz endişeleriyle birlikte platin fiyatları uzun yıllar sonra zirveye çıktı. Yatırımcı ilgisinin artmasıyla değerli metal piyasada dikkatleri üzerine çekiyor. Rallinin kalıcılığı ise tartışma konusu.

Akaryakıta zam geldi!

İsrail’in İran’a düzenlediği saldırı sonrası küresel petrol fiyatlarında yaşanan yükseliş, Türkiye’de akaryakıt fiyatlarına da zam olarak yansıdı. Önümüzdeki 17 Haziran Salı günü ise akaryakıta çift zam yapılması bekleniyor. Sürücüler, güncel benzin …